25 may 2008

Traspaso competencias de Tráfico a Galicia.

Esto se puede ver de una manera simplista, pero es muy urgente un cambio en la manera de gestionar la seguridad vial, y no sólo en las vigilancias de las carreteras, es preciso tener en cuenta y muy en cuenta la normativa sobre reeducacion y sensibilización en materia vial, un gran negocio plagado de irregularidades que lleva a cabo la DGT España.
Ponemos en este Blog, la intervención de un compañero del Cuerpo : Javier, de la Confederación Española de Guardias Civiles, asociación activa y que lleva luchando mucho por la mejora de la seguridad en todos los órdenes.

¿Es útil traspasar Tráfico a Galicia?

La decisión -adoptada por unanimidad tras vacilaciones iniciales del PSOE- en el Parlamento gallego, por la que se solicita el traspaso a esta comunidad autónoma de las competencias de Tráfico ha abierto una polémica sobre la utilidad práctica, a efectos de disminución de accidentes y aumento de la efectividad de las medidas.De izquierda a derecha, Javier Martínez Blanco, Xesús Palmou Lorenzo y Xoán Antón Pérez Lema. / jorge leal
La pregunta, en términos sencillos y claros, es corta: ¿resulta útil y conveniente para Galicia la transferencia de las competencias de Tráfico...? - javier m. blanco. Nosotros pensamos que así planteado el asunto, sí, la transferencia es positiva, porque la aconsejan una serie de circunstancias, la realidad de Galicia, desde el tráfico mismo hasta las carreteras gallegas, la dispersión poblacional, etcétera. Ahora bien, es preciso reconocer que hasta ahora la Guardia Civil lo está haciendo muy bien; no entiendo el cambio como meramente policial buscando que otros lo hagan mejor que nosotros, mejor que la actual Guardia Civil de Tráfico; lo entiendo como un cambio sustancialmente político, como una decisión política tomada con criterios más amplios que el estrictamente policial, en los que nosotros como profesionales no entramos.- xesús palmOu. Eu creo que hai dúas cuestións. Unha, política, porque Galicia é unha das tres nacionalidades históricas que ten competencias, recollidas no seu Estatuto, para crear unha Policía propia e, se as outras dúas xa as teñen, parece razonable que teñamos interese en desenvolver a totalidade das posibilidades. E dende o punto de vista funcional tamén é útil, conveniente; Galicia ten especifidades xeográficas, poboacionais, etcétera, ten unha rede de estradas provinciais e autonómica moi superior en lonxitude á do Estado. Polo tanto debe ter esas competencias para artellar unha política de seguridade vial propia; para min iso é básico tamén para mellorar as condicións de vida, de vida ordinaria, dos cidadáns galegos.- x.a. pérez lema. Certamente hai unha razón política: para nós, para a Vicepresidencia, Galicia é unha nación e polo tanto debe ter a súa policía, que é un sinal de identidade nacional. Tódolos Estados compostos teñen policías a tres, estatal, local e outra federal, interestatal. E por outra parte hai que engadir que a Policía propia é un instrumento para darmos benestar, para darlle un pulo á mellora dos servicios; precisamos pola nosa realidade un modelo policial propio e dentro desta un modelo de seguridade vial propio. E certo que a Garda Civil fai un esforzo importante, pero non debemos esquencer que está baixo o mando do Ministerio do Interior e polo tanto non se utilizan modelos acaídos a unha realidade distinta.- La plantilla de guardias civiles de Tráfico tiene conocimiento del país y una gran experiencia. ¿Qué ocurrirá con ella?- pérez lema. Insisto na importancia do coñecemento do país. Todos lembramos algunha declaración do director xeral de Tráfico certamente desafortunada que reflectía un descoñecemento profundo de Galicia. Aproveitarase a experiencia da Garda Civil, que vai basear a Sección de Tráfico, como establece a Lei de Policía de Galicia, e cun mando político galego, nun marco civil, as cousas van mellorar sustancialmente. Un dato: Cataluña reducíu nun 44 por cento a súa siniestralidade.-palmou. Nós sempre plantexamos, dende a Xunta de Galicia e agora, e cremos lóxico e natural que sexa así, que tódolos gardas civís que neste intre están a prestar os seus servicios en Galicia deben ter a oportunidade de incorporarse se así o desexan, voluntariamente, á Policía de Tráfico de Galicia. Por iso que se ten dito, que xa teñen demostrada a súa eficacia e a súa preparación técnica específica, e polo tanto porque lle evitan a Galicia ter que adicar tempo e medios á súa formación.- m. blanco. Bueno, en relación con las disposiciones de la Ley de Policía de Galicia, no contempla exactamente que todos los guardias civiles de Tráfico se puedan incorporar, sino que limita el acceso por edad a los 44 años. Y ocurre que la plantilla actual, que está en torno a los 900 agentes, tiene un porcentaje, aunque reducido, de agentes con edad superior, que podría aumentar si la transferencia de las competencias se retrasa. Y habrá que ver qué va a pasar con esos compañeros. Creo que la Ley debería haber permitido que entre todo el que quiera.- ¿Hay una limitación legal?- pÉrez lema. Efectivamente aí existe unha limitación legal, pero entendo que temos tempo dabondo para buscar os mecanismos máis acaídos que permitan este pase. Se coa transferencia veñen os medios humanos e materiais adscritos, estaría resolto o asunto; se non, chequearemos as situacións concretas e buscaremos unha solución. En principio parece que toda persoa que manteña unha aptitude sicofísica para seguir estando a pé de estrada, debe seguir. A Consellería de Presidencia será a que no seu día teña que buscar as saídas mesmo con algunha modificación na Lei.- m. blanco. Estuve leyendo el Plan de Seguridade Vial de Galicia y me parece muy acertado. Y también creo correcto que Galicia asuma las competencias de Tráfico y que haya una Policía de Tráfico gallega. Pero insisto en algo que he dicho ya: primero, que no lo va a hacer mejor que la Guardia Civil, y segundo, que la mayor parte de los compañeros de la Agrupación de la Guardia Civil se quieren pasar a la autonómica. Es un hecho, ¿Por qué? Pues porque no quieren el régimen militar, están hartos de las injusticias que padecen, de los bajos salarios, etcétera.- palmOu. Nós non estamos pedindo esta competencia porque creamos que outros axentes o vaian facer mellor: a Garda Civil desempeñou esta tarefa de xeito exemplar en toda España. Xa dixen que hai unha razón política: a planificación da seguridade vial, que non a fan os axentes, senón os estamentos políticos, farase mellor en Galicia. E, dende logo e insisto, estamos craramente a favor de que tódolos membros da Garda Civil de Tráfico se poidan incorporar, con independencia de que teñan que facer determinados cursos específicos.- Cabe preguntarse la razón por la que, si es tan útil la competencia, tardó tanto en reclamarse...- palmOu. Tardouse tanto por unha razón basicamente económica. Cando aquí no ano 89 nos plantexamos crear unha Policía autonómica non houbo ningunha vontade política en Madrid; dixeron "se a crean vostedes, vostedes a pagan" e naquel intre había outras prioridades para gastar os cartos, e optouse por unha unidade adscrita para cubrir as funcións do Estatuto. No ano 2003 insistimos nunha Policía propia que asumira Tráfico, e daquela -eu era conselleiro- fixemos o proxecto, presentámolo, foi aprobado e pasou ao Parlamento de Galicia, pero as eleccións impediron que se aprobase. Son as circunstancias que se dan ás veces na vida política- pérez lema. No Pacto de Goberno de 2005 incluiuse a Policía Galega coma cuestión prioritaria e nese mesmo ano o vicepresidente Quintana plantexouno ao Estado. Madrid dixo que habería que facer un novo Estatuto, cuxos intentos fracasaron; hai responsabilidades dese fracaso e todo o mundo sabe de quen son, aínda que espero que poidamos retomar o asunto máis adiante. En todo caso, Vicepresidencia retomou o asunto por outra vía, avanzouse co ministro Sevilla pero o seu relevo freou o proceso, que se reavivou despois da entrevista entre Quintana e Zapatero. E hai unha cousa crara: cando os galegos temos unha postura común, e moi difícil de rexeitar en Madrid.- m. blanco. Quiero añadir que esperamos que las retribuciones mejoren para evitar más injusticias: tenemos esperanzas de que los compañeros que vayan a la Policía autonómica mejoren en calidad salarial, profesional etc. Eso es lo que nosotros queremos. Y sobre la unanimidad quiero hacer un reproche: hay prisa en coger las competencias de Tráfico, pero no la hay para las prisiones, traslado de presos o servicios más complicados. Yo lo que veo que hay, y que quizá esté también en la unanimidad, es un afán monetario, recaudatorio; se ha ido ahora más rápido a Tráfico o Medio Ambiente por motivos económicos, olvidando lo que hay detrás.- palmOu. Non se pediron outras competencias non por motivo recaudatorio, senón porque non as garantían con recursos enriba da mesa. O tema de Prisións merece a atención dos poderes públicos, pero non se poden asumir competencias sen recursos axeitados para acometelas e para levalas adiante de xeito adecuado. Non había esas garantías, e na miña época de conselleiro, cando me ofreceron coller Prisións, non aceptei por iso.- m. blanco. Nosotros, en nuestra Confederación, por lo que luchamos es porque en España exista una Policía de carácter federal, de un solo Cuerpo estatal de Policía y Guardia Civil, con supresión del carácter militar, con funciones concretas y coordinada con las autonómicas para evitar conflictos. Sobre los cursos, creemos que ahora la Academia de Seguridade no puede formar adecuadamente la policía de tráfico.- pérez lema. Os funcionarios da Garda Civil de Tráfico van a ser o alicerce da policía de tráfico galega: coa súa garantía de profesionalidade e ese axeitamento de cursos, e cunha dirección política galega conseguirá un nivel de eficacia moi superior para as necesidades propias de Galicia. E, por certo, non creo que a cuestión recaudatoria teña sido esencial, ao contrario: o Goberno galego fixou esa prioridade para servir mellor á poboación da nosa nación.


No hay comentarios: